Al Gore, Current TV

Al Gore sues Al Jazeera America for unpaid millions

Suit alleges Qatar-based news agency owes big from acquisition of Current TV

Former Vice-President Al Gore is suing Al Jazeera America, saying the news network is withholding tens of millions of dollars that it owes for buying Current TV from him and other shareholders for $500 million last year.

David Boies, Gore’s attorney, said in a statement that Al Jazeera America “wants to give itself a discount on the purchase price that was agreed to nearly two years ago.”

Al Jazeera America did not immediately respond to a request for comment.

Boies says the suit was filed in Delaware Court of Chancery on Friday.

The Qatar-owned news channel began sending out its signal to more than 45 million homes last August after hiring a slew of U.S. TV news veterans like Soledad O’Brien and John Seigenthaler.

Media Articles

‘The 6 God’ renews faith in out-of-home advertising

Behind the scenes of 'the most viral billboard in history'

Why have today’s youth turned off TV for digital video?

Hint, it's not all about smartphones or short attention spans

Harry Rosen sorry, not sorry for playing Trump card

Promotional postcard plays off presidential hopeful's controversial views on immigration

Former Ogilvy group digital director joins Edelman

Neil Mohan joins public relation firm's Toronto office

Shane Schick named Marketing’s new editor-in-chief

Journalism vet takes over as magazine continues to evolve

Space streaming The Expanse before broadcast premiere

Bell specialty channel partners with Shazam to offer mobile streaming

More than half of video ads run cross-device (infographic)

Videology report shows cross-device beats 50% benchmark for first time

Rona takes two tablets, embarks on holiday campaign

Retailer partners with Toronto Star Touch and La Presse+ on interactive catalogue

Pattison Onestop partners with CBC for news content

Deal includes office buildings nationwide, transit and residential screens in Edmonton